2017. szeptember 4., hétfő

„A mi Bhaktivinoda Thakuránk énekelt egy dalt, eita eka kalir cela : „Itt van Kali egyik tanítványa.” Mi ez? Nake tilaka galai mala. „ Neki tilaka-ja van...” ...”


Sajnos ebben a Kali-korszakban sok világi ember bújik vaisnava ruhába. Srila Bhaktivinoda Thakura Kali tanítványainak nevezi őket. Azt mondja: kali-cela. Arra utal, hogy van egy másik fajta vaisnava, aki az orrán tilakát, a nyakában pedig kanthi gyöngyöket hord. Az ilyen ál-vaisnava csak a pénzzel és a nőkkel foglalkozik. Féltékeny a sikeres vaisnavákra. Habár vaisnavának tetteti magát, egyetlen foglalatossága az, hogy vaisnava öltözékben pénzt szerezzen. Bhaktivinoda Thakura ezért azt mondja, hogy az ilyen ál-vaisnava egyáltalán nem vaisnava, hanem a Kali-yuga tanítványa. Kali tanítványából nem lehet acarya, pusztán egy bírósági határozattal. Világi szavazatokkal nem lehet vaisnava acaryat választani. A vaisnava acarya önragyogó, és nincs szüksége semmiféle bírósági döntésre. A csaló acaryak próbálkozhatnak ugyan azzal, hogy bírósági határozat útján emelkedjenek felül a vaisnavákon, Bhaktivinoda Thakura azonban azt mondja, hogy aki így tesz , az nem más, mint a Kali-yuga tanítványa.
(Madhya 1.220. Magyarázat)