2017. szeptember 2., szombat

MAHESH RAJA: Látszólagos ellentmondás és összeegyeztetés




Feb 7, UK (SUN) —

Ami a lelkek Vaikuntháról való leesését vagy nem leesését illeti, elmondom a megértésemet erről. Vegyük a nem leesés két példáját.
Srila Prabhupada írta a Srimad-Bhagavatam 7.1.35 és 3.16.26 Magyarázatában:

...az a kijelentés, hogy az Úr szolgája leeshet a Vaikuntáról, hihetetlennek tűnik.”
és
A végkövetkeztetés az, hogy senki sem esik le a lelki világból, vagy a Vaikuntha bolygókról, mert az az örök lakhelyünk.”

Most, ha megfigyeljük lent ahogyan Srila Prabhupada minősít az ÁLTALÁBAN szóval , MÉG VILÁGOSABBÁ IS téve, hogy a léleknek megvan a FÜGGETLENSÉGE, hogy leessen, ha Ő VÁLASZTJA AZT, HOGY LEESSEN. MÁSKÜLÖNBEN NEM ESIK LE. Én egyáltalán nem látok SEMMI problémát ebben. A LÉLEK NEM ESIK LE, MERT NEM ÉL VISSZA A FÜGGETLENSÉGÉVEL. Hogyan tagadhatjuk, hogy nincs függetlenség? Az erő nem szeretet. Kell, hogy legyen függetlenség abban, hogy Krsnát szeretjük, vagy nem szeretjük.

70-02-27 – Levél Jagadisanak:

Tekintettel a kérdésedre, ami a szellemi lelkek leesését illeti Maya befolyására, az nem azt jelenti, hogy akik kifejlesztettek egy passzív kapcsolatot Krsnával, azok inkább beleesnek a tudatlan cselekedetekbe. ÁLTALÁBAN HA VALAKI KIFEJLESZETTE A KRSNÁVAL VALÓ KAPCSOLATÁT SEMMILYEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT NEM ESIK LE, DE MIVEL A FÜGGETLENSÉG MINDIG OTT VAN, A LÉLEK LEESHET BÁRMILYEN HELYZETBŐL, VAGY BÁRMILYEN KAPCSOLATBÓL AZZAL, HOGY VISSZAÉL A FÜGGETLENSÉGÉVEL. DE SOHASEM VESZÍTI EL A KRSNÁVAL VALÓ KAPCSOLATÁT. EGYSZERŰEN ELFELEJTI AZT MAYA HATÁSÁRA, ÍGY AZT VISZZANYERHETI VAGY ÚJJÁÉLESZTHETI KRSNA SZENT NEVÉNEK HALLÁSÁNAK FOLYAMATÁVAL. ÉS AKKOR A BHAKTA LEFOGLALJA MAGÁT AZ ÚR SZOLGÁLATÁBAN, AMI AZ Ő ORIGINÁLIS, VAGY EREDETI HELYZETE. AZ ÉLŐLÉNY KRSNÁVAL VALÓ KAPCSOLATA ÖRÖK, MIVEL MINDKETTŐ, KRSNA ÉS AZ ÉLŐLÉNY IS ÖRÖKKÉVALÓ. A FOLYAMAT AZ ÚJJÁÉLESZTÉS CSAK, ÉS SEMMI ÚJ.


Most, Srila Prabhupada elmagyarázza a lélek természetét, hogy az a HATÁRENERGIA. Ismét elmagyarázásra kerül a VAIKUNTHÁN élő lélek FÜGGETLEN-e vagy sem. Nem tagadhatjuk ezt a tényt.

69-10-27 – Levél Upendrának:

Ami a kérdésedet illeti, egy bizonyos értelemben mindkettőtöknek, neked és Mahapurusának is igaza van. Az tény, hogy az Univerzum pusztulása után az élőlények álomban maradnak Maha Visnun belül, és amikor a teremtés megtörténik, az anyagi világ élőlényekkel lesz megtermékenyítve, akik korábbi tetteiknek megfelelően megjelennek az élet különböző fajaiban. A fokozatos evolúciós folyamat során, amikor emberi formában jelennek meg, jó esélyük van, hogy kiszabaduljanak az ismétlődő születés és halál folyamatából és beléphessenek a Lelki Világba. De ha valaki elveszíti ezt az esélyt, ismét bekerül a születés és halál körforgásába.
A feltételekhez kötött lelkek mindig Maha Visnu Formáján belül vannak, míg ellenben a felszabadult lelkek Vaikunthán , az Úr szolgálatában vannak lefoglalva. Természeténél fogva minden élőlény, még ha a Vaikuntha Lokán is van, meg van az esélye a leesésre. Ezért hívják az élőlényt határenergiának. De amikor a feltételekhez kötött lélek leesése megtörténik, nagyon nehéz kideríteni azt. Ezért két csoportra oszthatók: az örökké felszabadult és az örökké feltételekhez kötött lelkek. De az érvek kedvéért, mivel az élőlény határenergia, nem lehet örökké feltételekhez kötött. De az Idő annyira korlátlan, hogy a feltételekhez kötött lelkek így örökké feltételekhez kötöttnek tűnnek. De kilépve a filozófiai nézetből, ő nem lehet örökké feltételekhez kötve. Mivel nem tudjuk nyomon követni, hogy ő mikor vált feltételekhez kötötté, nincs értelme ezen a ponton vitatkozni. Jobb , ha arra ügyelünk először, hogy megszabaduljunk ettől a feltételes létezéstől, amennyire egy betegnek kellene többet törődnie a betegségével, és kevésbé az idejét azzal pazarolni, hogy kiderítse a betegsége okát.

71-10-09 – Letter to Upendra:

Még a kérdésedre. A lélek alapvetően tiszta, de van hajlama, hogy az anyagi szennyeződés tisztátalan állapotába jöjjön. Ezért hívják tatastha-nak, vagy határnak. Megvan a szabadsága, hogy a tiszta állapoton belül maradjon, vagy szennyezetté váljon. Ez az ő választása. A határ kérdés ily módon érthető meg: Épp úgy, ahogyan a tenger partján állsz. Maradhatsz a szárazföldrészen vagy beugorhatsz a vízbe, hogy élvezd, ahogy a strandokon látod. Olyan sok fiatal fiú remekül érzi magát. De ugyanakkor az veszélyes. Aki nem ismeri jól az úszást, az vízbe fulladhat. Hasonlóan a lélek néha a spirituális színtérről beleugorhat a tudatlanság anyagi óceánjába. A Védikus tudás konkrét utasításokat ad, hogyan ússzon át, de ha ő egy gazember, és nem fogadja el az utasítást a hiteles képviselőn, a lelki tanítómesteren keresztül, megfullad. Ez a helyzet. A védikus utasítás olyan kedves, hogy amikor a lélek beleugrik ebbe az anyagi óceánba, a Védikus instrukció megtanítja neki, hogyan kell úsznia és visszajönni a partra. Az úszás folyamatát a Védikus instrukció szerint áldozatnak, adományozásnak és vezeklésnek nevezik. Az aki megtanulja a tudatlanság óceánjának az átúszásához ezeket a technikákat, visszamegy haza, Istenhez. Az, aki nem fogadja el ezt az úszási folyamatot, megfullad. A Bhagavad-gitában kijelentik iccha dyesa samutthena . . . svarge yanti parantapa , ami azt jelenti, hogy megtéveszti az anyagi világ élvezetének a vágya, irigy lesz Krsnára és eljön ebbe az anyagi világba (Bhagavad-gita, 7.27). Így olvasd alaposan a mi irodalmunkat és elegendő tudást fogsz kapni.


Most, Srila Prabhupada elmagyarázza szemléletes kifejezésben a megégetett kéz példáját – BÁRKI megértheti.


670218CC.SF Leckék:

Prabhupada: Igen, ők vissza is élhetnek vele. Ez a hatalom ott van. Igen?
Bhakta: Nos, azt hiszem egyszer azt mondtad, hogy egyszer a feltételekhez kötött lélek tökéletessé válik , kiszabadul az anyagi világból, és Krsnalokára megy, s nincs lehetősége visszaesni.
Prabhupada: Nem! Van lehetőség, de nem jön. Csakúgy, miután a kezedet betszed a tűzbe, sohasem teszed meg ismét, mert valóban intelligens vagy. Tehát akik visszamennek Istenhez, intelligenssé válnak. Miért megy vissza Istenhez? Úgy mint mi vagyunk a lemondott életrendben. Tehát le kell mondanunk a családi életünkről, amikor elgondolunk valamit. Most, ha valaki jön „ Swamiji ezer millió dollárt kapsz, ha ismét megnősülsz és családos ember leszel” Sohasem leszek, mert rossz tapasztalataim voltak. Így , ha valaki elég intelligens, ha neki valójában megvan az anyagi világ keserű íze, sohasem fog beleegyezni. Sohasem fog beleegyezni.


Következésképpen láthatjuk az EGYIDEJŰ EGYSÉG ÉS KÜLÖNBÖZŐSÉG filozófiájának az ALKALMAZÁSÁT. Ő leesik, de nem esik le ugyanakkor. Srila Prabhupada teljesen elmagyarázta, AHOGYAN az élőlény lejött – tökéletesen ésszerű példaként. Miért keresSünk ellentmondást, amikor valójában AZ EGÉSZ FILOZÓFIA AZ EGYIDEJŰ EGYSÉG ÉS KÜLÖNBÖZŐSÉG.


------------------------------------------------

Az eredeti írás angol nyelven:
http://www.prabhupadanugas.eu/news/?p=47310


Mahesh Raja Prabhu  mahesh_agtsp@yahoo.co.uk